donderdag 16 augustus 2012

14 en 15 augustus

Delhi

S morgens na een lekker ontbijt om 09.00 uur vertrokken richting vliegveld, de reis liep zoals gebruikelijk met horten en stoten en na veel geclaxonneer kwamen we aan op het vliegveld.
Na het inchecken wat weer gepaard ging met wat misverstanden ( opnieuw tickets kopen ivm de identiteit creditcards) vertrok het vliegtuig ruimschoots op tijd.
Op het vliegveld van Delhi stond men klaar om ons naar het laatste overnachtingsadres te brengen " tree of live".
Daar lagen de kaartjes voor de avondvoorstelling klaar.
Rond 16.00 uur gingen we al naar het theater, dit lag ongeveer 10 km van ons vandaan, maar met de metro is dat 20 minuutjes , en van daaruit een klein stukje wandelen.
Toen we de entree inliepen, keken we beide verbaasd rond, het waren 2 grote gebouwen, sprookjesachtig aan de voorzijde, op de binnenplaats traden op verschillende plekken artiesten op, clowns, jongleurs en acrobaten.
De ontvangsthal was ook weer een sprookjesachtig geheel, de hal bestond uit 2 verdiepingen met diverse soorten winkels en restaurants en ook daar werden op verschillende plekken optredens verzorgd.
We pakte een willekeurig restaurant, en we kregen kip met brood en thali, we zijn weer in Delhi.
Zangoora heette de voorstelling, ging over een vondeling die werd opgenomen in een zigeunergezin, waar hij leerde zingen, muziekspelen, goochelen enz, en die later een prins bleek te zijn en die trouwde met de prinses.
Maar hoe dit verhaal werd gebracht was een groot spektakel, vooral de kleding en het decor waren prachtig, de acteurs en actrices (ik denk een 75 in totaal) kwamen overal vandaan, vanuit de lucht of uit de grond.
Ook de zijkanten van het theater werden in de lichtshow meegenomen, maar het mooiste was toch als er gezongen werd, daar deden alle artiesten aan mee en werd je meegenomen in hun zang en dans, prachtig schouwspel en op het laatst stond het publiek samen met de artiesten in de zaal te dansen.
Om 22.30 uur met tuk tuk naar "huis", er stonden helaas geen taxi s en de metro op dit tijdstip vonden we beide geen optie. Helaas hebben we alleen foto's op de telefoon omdat er geen fotocamera's binnen mochten.

15 augustus,

Vandaag is het onafhankelijkheidsdag in India, alle winkels dicht want iedereen heeft een vrije dag. Toch nog even naar de oude stad en met een Riksja een rondje oud Delhi, het is tenslotte de laatste dag. Ons vliegtuig vertrekt om 01.00 uur maar volgens Peter en Tineke is het niet onverstandig om ruim op tijd op hetvliegveld te zijn.

En dan kan de terugreis beginnen.